آیا می خواهید بدانید منظور از SEO و سایر اصول بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ مقاله درستی رو انتخاب کردی!
قبل از شروع سرمایه گذاری در موارد مرتبط با SEO، بهتر است ابتدا اصول اولیه را بدانید. به این ترتیب شما نه تنها نحوه عملکرد آن را درک خواهید کرد ، بلکه زمان و پول خود را صرف جنبه های مناسب SEO می کنید.
منظور از سئو چیست؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. بهینه سازی موتورهای جستجو فرایند بهینه سازی وب سایت شما و محتوای آن با هدف کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص است.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایند بهبود رتبه بندی وب سایت در لیست های ارگانیک (بدون پرداخت) در موتورهای جستجو مانند Google است.
SEO مناسب وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد تا بتوانید بازدیدکنندگان واجد شرایط را به صورت رایگان به سایت خود جذب کنید.
سئو چگونه کار می کند؟
بهینه سازی موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است. آنچه یک دهه پیش کار می کرد امروز کار نخواهد کرد و آنچه امروز کار می کرد ممکن است یک سال بعد کار نکند. بنابراین اجازه دهید دیدگاه وسیع تری از آنچه در سئو در سناریوی امروز اتفاق می افتد ، بدست آوریم.
به طور کلی سه جزء وجود دارد که موتورهای جستجو مانند Google برای رتبه بندی یک صفحه وب در نتایج جستجو استفاده می کنند که عبارتند از:
- خزیدن
- برسی محتوا
- ارائه
بیایید به طور مختصر در مورد هر یک از آنها صحبت کنیم تا بتوانید این مراحل را بهتر درک کنید.
1. خزیدن: موتورهای جستجو Google از ربات ها (که به عنکبوت یا خزنده نیز معروف هستند) استفاده می کنند تا همه صفحات وب را جست و جو کنند.
2. برسی: در این مرحله ، پس از خزیدن ، ربات های گوگل محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل کرده و آن محتوا را در فهرست خود ذخیره می کنند (که پایگاه های داده عظیمی هستند که محتوا بعداً از آنها قابل بازیابی است).
نکته: اگرصفحه ای را در وب سایت خود به روز کنید و ایندکس نشود ، Google نسخه قدیمی آن صفحه را در نتایج جستجو نشان می دهد.
در آخرین مرحله، گوگل از صدها عامل رتبه بندی برای تعیین صفحات با بهترین نتایج استفاده میکند.
تا کنون ما در مورد اینکه SEO چیست و چگونه کار می کند بحث کردیم ، حالا بیایید در مورد SEO اولیه صحبت کنیم که هر مبتدی باید برای به دست آوردن رتبه بهتر، باید اجرا کند.
مرحله اول: محتوای بسیار مفید ایجاد کنید
محتوا بسیار مهم است بدون محتوای عالی نمی توانید رتبه بالاتری کسب کنید.
حال محتوای عالی چیست؟ محتوای عالی محتوایی است که باعث می شود افراد از خواندن ، اشتراک گذاری و عمل به آنچه انجام می دهند دست برندارند. شما باید محتوایی مفید ، جذاب و آموزنده (یا سرگرم کننده) ایجاد کنید. یکی از راههای موثر برای ایجاد محتوای عالی ، صرف زمان بیشتر برای تحقیق و ایجاد محتوای عمیق است.
آیا می دانستید که گوگل سایت های غنی از محتوا را ترجیح می دهد؟
مرحله 2. ناوبری وب سایت مهم است.
نحوه حرکت خزنده ها و کاربران موتورهای جستجو در وب سایت شما نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی شما (و تجربه کاربر) دارد. اگر بازدیدکنندگان شما هنگام بازدید از سایت شما نتوانند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند ، سایت شما را بدون اتلاف وقت ترک می کنند.
در اینجا یک قانون اساسی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: معماری ناوبری وب سایت شما باید به هر کسی اجازه دهد تا از هر صفحه ای در سایت شما دیدن کرده و در 3 کلیک آنچه را که نیاز دارد پیدا کند. این بدان معناست که اگر شخصی بخواهد از صفحه تماس شما دیدن کند ، باید بتواند آن را در 3 کلیک پیدا کند.
مرحله 3. سرعت صفحه مهم است.
سرعت وب سایت شما بسیار مهم است. افزایش سرعت صفحه می تواند بازدید صفحه را تا 25 درصد افزایش دهد. اگر بارگیری وب سایت شما بیش از دو تا سه ثانیه طول بکشد ، می تواند بر نتیجه کلی شما تأثیر بگذارد.
مهمتر از همه، سرعت صفحه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است. این بدان معناست که متوجه خواهید شد که اگر صفحه شما سریعتر بارگیری شود، رتبه بندی صفحات به صورت ارگانیک افزایش مییابد و اگر بارگذاری آن طولانی شود، رتبه ها کاهش می یابد.
نظرات نهایی در مورد اصول SEO
با یادگیری SEO مناسب، می توانید بازدید از سایت خود را افزایش دهید که در نهایت منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود. بنابراین مطمئن شوید که اصول SEO را یاد گرفته اید و آنها را برای افزایش رتبه بندی ارگانیک خود پیاده سازی کرده اید.
امیدوارم منظور SEO را درک کرده باشید و تمام اصول اولیه SEO را که باید برای به دست آوردن نتایج بهتر در موتورهای جستجو پیاده سازی کنید ، درک کرده باشید. اگر سوال دیگری در مورد اصول SEO دارید ، در نظرات با ما در میان بگذارید.
نظر بگذارید
آدرس ایمیل شما نه منتشر و نه با هیچ شخص ثالثی به اشتراک گذاشته می شود.